vrijdag 13 juni 2008

Finale etappe

Terug mooi weer vandaag en een vroege start, om 7u40.
Het eerste stuk, een goeie 10kms is over asfalt en die bol ik met Daniele. De handschoenen zijn nog niet droog, ik leg ze op mijn stuur...
Het gaat op en af. Het eerste stuk offroad is modderig, een PLAS onder een brug waarvan het water de laatste weken wslijk niet meer bewogen heeft, viezigheid, stinken, ik sleur me er door ... Woeps waar zijn mijn handschoenen? Jaja...aan het zwemmen. Ik besluit om ze toch maar aan te doen, het zal constant shiften worden met al die klimmetjes vandaag.
We begeven ons precies in een park met sardinian wildlife: geiten en varkens, massas varkens ...
De start van de PS is aan een meer, ik vertrek alleen voor de eerste klim, terug steile stukjes, beetje klauteren, zowel snelle als technischere afdalingen, het gevoel met de fiets is vandaag stukken beter.
Fabricio passeert me en ik kan niet aanpikken, verdomme. Ik laat hem gaan. Ik blijf alleen rijden, up en down. Fabricio zie ik in de klim voor me uit rijden, de benen voelen goed aan, de 2de plaat gebruik ik maximaal, tijd om een tandje bij te steken ... Het duurt lang maar fabricio krijg ik te pakken, nog een goeie 150hms naar de laatste top, ik ga er voorbij maar 5 minuten later passeert Mauro me, just op een klauterpassage, ik heb die gast ooit eens op de chaberton zien passeren, die pakt stappen waar ik er 2 of 3 moet zetten. 2 meters worden er 3, worden er 5, 10, 20, ... Een paar bochten verder zie ik hem niet meer :-( ik blijf gaze geven en met een grote voldoening bereik ik het einde

De rest volgt nog wel ... Eerst de plechtigheden

Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen: