woensdag 11 juni 2008

Etappe 3: de sardien met de hamer

Gisterenavond nog veel te laat een pizza achter de kiezen gestoken, een tent die meer op een microgolf geleek, en een italiaan in de tent er naast die boompkes aan het zagen was ... de guntie dus met serieuze slapers in de ogen zijn broodjes vanmorgen aan het verorberen

Een etappe van 110kms met 2800hms, dat begint te tellen. Ik start samen met Tim zijn vriendin. We trekken het binnenland in vandaag. Na een km of 10 komen we aan een hekken, het tafereel dat zich dan afspeelt, als Tim denkt dat er altijd in container in de buurt moet zijn, awel, ik heb het tegendeel gezien :-)))
Ik zet mijn tochtje alleen verder en kom bij de vorige 2 terecht, samen redden we het tot aan de start van de PS. Die gaat ons naar 1000m brengen, endaar zitten verdomme steile stukken in. Die 2 ander meiskes wegen waarschijnlijk 30 kilo minder en vliegen naar boven. Voor den dezen ist hard labeur. Een paar korte duw passages onderweg. De afdaling die volgt is zeer ruw. Overal losliggende keien. De concentratie is niet super, ik vlieg precies van links naar rechts, soms es te laat remmen, de graskant in, tlukt precies niks vandaag.
De daaropvolgende klim brengt mij verder in het sukkelstraatje, terug supersteile stukken, het gaat wel maar kost veel krachten. De daaropvolgende afdaling loopt al iets beter en een paar snelle mannen passeren al.
En dan begint het wat te miezeren en het zal niet ophouden tot aan de finish. De laatste klim naar het einde van de PS loopt beter maar er zitten van die korte knikskes in die telkens veel energie vragen. In de verte zie ik dan de finish van de PS, een tandje bijsteken.
De bevoorrading is een verzameling van mini-lijkjes, de voorbije cols hebben hun slachtoffers gemaakt en de finale moet nog beginnen. Veel kleine asfaltbaantjes met korte knikjes opnieuw, en dat voor nog 25 kms

Uiteindelijk na 7u15 de finish, velo kuisen, kamer zoeken, tis op hotel vandaag, 2 borden pasta, wat prive en hict telefoontjes, bloggen en nu platte rust

Vanavond mss meer

Ciao

Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen: