dinsdag 10 juni 2008

Etappe 2 : kort maar krachtig

Een korte maar zeer mooie etappe vandaag. De omroeper van dienst wil iedereen voorstellen en een kort babbelken doen, en het is reeds zijn 35ste poging om "Oedelem" uit te spreken, ik heb het al verkort naar "Oelem" maar nog altijd problemen, dus zeg ik : Brugge. En dan heeft ie het plots allemaal verstaan en begint een verhaal over Brugge af te gaan waar ik dan weer geen knuit van versta, kmoet echt dringend es Italiaans leren, ik heb zo een voorgevoel dat ik volgend jaar wel weer minstens 1 keer in Italia zal belanden.
De omroeper kent wel 2 andere vlaamse woorden : dankjewel en potverdikke, kmoet hem es vragen waar hij dat opgepikt heeft ...

Dus de etappe van vandaag: eerst wat asfalt, dat laat me toe om de eerste 4 starters in te halen, waaaaw al direct 4 minuten goedgemaakt :-). En dan het "veld" in, ondertussen geraak ik aan de babbel met de 3de italiaanse en slagen we er zelfs in om verkeerd te rijden "talk less, ride more...". Een paar kilometer verder platen tuub ... "talk less, pompt moar...".

Via enkele mooie korte klimmetjes geraken we aan de start van de PS, efkes babbel doen met Ironbike organisator Cesare en Elisabetta, inside information: dit jaar op en af naar Chaberton maar geen overnachting (de chauffaaag is kapot), de trapkes van Fenestrelle zitten er wel weer in, maar naar boven deze keer :-)))))

De chrono is prachtig, beginnen met een goei klim en dan volgt een lekkere afdaling, zand, kleine keien, middelgrote keien, grote keien, kiezel, schuiven, steil naar beneden, draaien, keren, ... En aansluitend een singletack volledig bezaaid met keien, hotsen en boten naar beneden, mijn euforisch moment "kben precies goe bezig" krijgt een ferme duw als de Spanjaard voorbijvliegt, ole ole.
Einde van de singletrack: de zee... Prachtig blauwe vergezichten, ik kom samen met een italiaanse collega en de rest van het chronoparcours haspelen we om beurt op kop af.
Parcours is wat ingekort om geen accidenten op het strand te veroorzaken en onder begeleiding van de motos worden we terug naar Orosei gebracht ... Inderdaad: kwek kwek kwek kwek kwek, een leuke bende ...
Finish aan de zee: groepsfoto, interview, pasta, nog es pasta, douchen, mails lezen, pizza.

Er verschijnt hier just een bord met tiramisu de la casa, tijd om de berrie aan te kant te leggen


Sent via BlackBerry offered by Proximus

Geen opmerkingen: